Esquinas para dobrar
Portas não:
Há portas para sair
E portas para entrar.
Tempo para correr
Templos para orar
Campos, não:
Há campos para expandir
E campos para limitar
Cercas para pular
Saudades para sentir
Vontade, não:
Há vontade que só dá
E vontade só de pedir
Marcas para definir
Estígmas para carregar
Encontros, não:
Uns são pra ir
Outros só pra marcar.
Objetos para usar
Distâncias pra diminuir
Decotes, não:
Decotes são pro olhar
Decotes são pra intuir.
Comida pra saciar
Corrida para aquecer
Água, não:
Água pra arrepiar
Água para chover.
Noite para dormir
Sono pra descansar
Madrugada, não:
A madrugada é pra seduzir
Para deitar e rolar.
One of the most fascinating and enigmatic — if not the most successful — singer/songwriters of the late '60s, Leonard Cohen has retained an audience across four decades of music-making interrupted by various digressions into personal and creative exploration, all of which have only added to the mystique surrounding him. Second only to Bob Dylan (and perhaps Paul Simon), he commands the attention of critics and younger musicians more firmly than any other musical figure from the 1960s who is still working at the outset of the 21st century, which is all the more remarkable an achievement for someone who didn't even aspire to a musical career until he was in his thirties. Cohen was born in 1934, a year beforeElvis Presley or Ronnie Hawkins. (All Music Guide)
Leonard Cohen - Hallelujah
Nenhum comentário:
Postar um comentário